dinsdag 10 december 2013

JEROME SYMONS

Je accordeon AKKOORD heeft geen toetsten. Kun je uitleggen waarom?
Het is geen accordeon van steen, maar het beeld van een akkoord in steen. Hardheid en flexibiliteit gaan hier samen.

Waar en van wie heb je geleerd om een beeld uit steen te houwen en doe je dat nog vaak, houwen uit steen?
Na de Rietveld academie heb ik een vakopleiding steenhouwen gevolgd in Utrecht en gedurende de 35 jaar nadien leer ik al doende nog steeds bij. Ik werk al lang niet meer alleen in steen maar maak toch elk jaar zeker één groot beeld in steen, voornamelijk in het buitenland. Af en toe maak ik een klein stenen beeldje voor mijn plezier, zoals dit marmeren akkoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.